Give me a way to go?


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nej nej... Inte sluta blogga!! Framför allt för din egen skull. Det är så mycket tankar och funderingar som du får hur dig här. Tankar du bara skulle bära inom dig. Allt måste komma ut på ett eller annat sätt, och det här är ditt sätt. Sluta inte och det skriver jag för att jag vet att du är en djup tänkare. Jag tycker att du & Hampus är rätt så lika!! Kram kram;)

2009-01-11 @ 19:11:18
Postat av: Janna

Om du går in på blocket och kollar eller lägger in en annons så finns det säkert ngn som hyr ut ett rum för en billig summa tills du har skaffat jobb och lght.

2009-01-11 @ 19:34:55
URL: http://darkeyeangel.blogg.se/
Postat av: Zandra

Det första spontana som dyker upp i mitt huvud är att du kanske kan bo hos Hampus under tiden du letar jobb? Hans föräldrar kan du säkert göra upp med lättare än ett vandrarhem och dom känns som en tryggare start. Vandrarhem är dessutom betydligt dyrare. Du kan skaffa lägenhet utan fast inkomst men då lär du ha en person som kan gå i borgen för dig. Dvs en person som (om inte du kan betala) får betala istället för dig. Det bästa tipset jag kan komma på är att söka ströjobb tills det du hittar ett bättre jobb (Ica är bättre än ingenting). Om du sedan vill slippa stå i lägenhetskö rekommenderar jag blocket och tidningsannonser :)

2009-01-11 @ 21:28:16
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: thess

Men om det tar slut mellan er då vad gör du då? inte att jag säger att det blir så men tänk om? det är ju ett antal mil dit ner.

2009-01-11 @ 21:46:59
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: HGH

Du brukar skriva rätt så intressanta inlägg ofta och du har rätt så många läsare och de kommer att sakna dina inlägg om du lägger ned bloggen.



Vandrarhem kan bli ganska dyrt att bo på i längden.



Innan du flyttar till Varberg borde du jobba i några månader där du bor. Därmed kan du fortsätta att bo hos dina föräldrar den första tiden.



Ytterliggare en sak som du kan göra är att sälja design eftersom du är bra på det.



Varför inte ta och göra en hemsida som du kan sälja deisgn via?

2009-01-11 @ 22:00:25
Postat av: Vivi

Du kan alltif kontakta soc! Visst det är inte skoj å så men det är alltid en början det enda du kan få av dom är ett Ja eller Nej.. Men du kan fortfarande söka hjälp där, om du hittat en lgh du tycker ser bra ut å så för inte allt för mycket pengar i månaden så söker du bidrag från soc FÖRST innan du säger ja till lghn.. Och i vissa fall kan det vara svårt men det brukar kunna gå för dom flesta.. Det är inte svårt att ta kontakt med dom, du letar reda på deras nummer, ber om att få ett möte angående hjälp av boende sen är det bara du går dit å pratar med dom och sen får du se vad du får för svar! Endra får du ett Ja eller ett Nej..



Eller som du skrev att du försöker extra jobba här först å samla ijop lite pengar..

2009-01-11 @ 22:14:01
Postat av: Zandra

SV: Jag kan nog garantera dig att boendet är den lätta biten. Så länge man tar vad som finns. Jag hittade min lägenhet för 10.000kr (visserligen en bostadsrätt) men jag betalar bara 1900kr i månaden. Det finns små ettor som är hyreslägenheten att få tag i för den summan också. Så oroa dig inte för det, så länge du har en lösning som går an tills vidare ska du se att det löser sig allt eftersom.

2009-01-11 @ 23:14:56
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: thess

Svar: okej, hoppas att det löser sig iaf!:)

2009-01-12 @ 13:31:52
URL: http://thesshanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0