IBS/colon irritable, ett handikapp i vardagen


Kommentarer
Postat av: cattan

ganska dyrt att lägga ut på fb, och just att det bara finns ett smycke av varje har jag nog inte heller resurser för sådant,



ursäkta för blogg spammingen, men som sagt, vill få min röst hörd..



2010-07-21 @ 19:20:28
URL: http://ladydesign.blogg.se/
Postat av: cattan

och förresten, vad passar inte bättre med smycken till din outfit?? haha

2010-07-21 @ 19:21:42
URL: http://ladydesign.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag vet hur du har det och i din ålder gick jag på imodium 3 dagar i veckan. Har gjort samma undersökningar förutom tunntarmen, lika så din morbror vet hur det är. Fast han kräktes oxå i din ålder.

2010-07-21 @ 20:01:02
Postat av: Carpe Punktum

Jag tycker detta var väldigt intressant att läsa om. Hur länge har du haft problem med magen, eller om jag kanske ska kalla det för IBS/Colon irritable?

2010-07-22 @ 00:32:10
URL: http://carpepunctum.blogg.se/
Postat av: Pie

Anna! Åh, vilket bra inlägg! Kanonbra skrivet, du kryper in under skinnet på den som läser - och det är precis så det måste vara för att någon som inte har samma handikapp själv, ska kunna ta till sig åtminstone en del av helvetet du har. Jag lägger gärna en länk till ditt inlägg på min förstasida om det är ok med dig!?!?! Jag hoppas innerligt på en stadig förbättring för din hälsa, vännen! Jag kommer förbi fler gånger och kolla till dej här på bloggen. Var rädd om dej så länge, och lycka till! KRAM, Pie

2010-08-13 @ 21:58:34
Postat av: Tommy

Hej!

Otroligt bra skrivet och formulerat,jag har i många år nu lidit av exakt samma saker som dig och har nu nyligen precis uppsökt läkare pga kramper högt upp i magmunnen,jag skulle aldrig klara av en gastro eller dylikt pga av min enorma läkarskräck.

Jag fick ordinerat omeprazol men tycker väl d funkat hyfsat bara änsålänge.



Mina diarre besvär direkt efter måltid d e ju dem jag vill få bukt med mest.

Ska testa Probimage nu tänkte jag,,vet du om man kan kombinera probimage med omeprazol eller blir d nå knas då.



Återigen jag vet exakt vad du går igenom & du ska va oerhört stolt över att du vågar gå ut å prata om det såhär,min livskvalite just nu är typ lika med noll.

2010-09-10 @ 09:42:04
Postat av: emelie

Vet precis vad det innefattar det du skriver om.. har sj lidit av sjukdomen i över 20 år :( och det ÄR ett handikapp.. svårt för dem som inte har skiten själva att förstå, men du blir sjukt begränsad. Fint du har skrivit iaf och det är ju absolut inget att skämmas över, det är som det är och man kan inte ändra på det mer än att ha förstående människor omkring sig, välja bort såna som absolut inte förstår :)

2011-01-27 @ 06:28:16
URL: http://missyemelie.blogspot.com
Postat av: Amanda

Hej! Allt det som du skriver känner jag igen mig själv i, man vill liksom inte iväg någonstans där det inte finns toa, för då får man panik! Det får i allafall jag.

Jag fick reda på igår att jag hade colon irritables, för jag var tvungen att åka in till akuten efter att ha fått redigt ont i magen efter bara lite lite mat, blev även illamående, skakig och svimfärdig! Sjukt jobbigt men fick smärtstillande och utskriven en medicin som jag ska ta (vet dock inte vad den heter) men får hoppas på att den hjälper efter 2 års smärta.

Man blir även väldigt nere eftersom att man inte kan göra allt man vill göra, sjukt tungt, tex jag vill inte äta någonting innan jag ska göra någonting eftersom att dessa magattacker uppkommer då, och det kan ju bli ett problem.. Skönt att veta att andra har det lika dant som jag så man inte är ensam!

2011-11-14 @ 10:40:36
URL: http://Amandasofi.devote.se
Postat av: Amanda

Hej! Jag har en fråga till bara... Om man har colon irritable, är det vanligt med diarré då? För det började i fredags morgon att jag var väldigt lös i magen osv, nu har jag haft sjukt ont i magen sedan i fredags och främst på morgonen! Så får vara hemma från skolan... Är jätte orolig om det kanske är canser eller någonting eftersom att jag även gått ber i vikt den senaste veckan... Kanske kan det vara någonting som jag inte tåler att äta, för jag är väldigt slarvig med maten... Hoppas att det inte är allvarligt iallafall... Kan man få diarré om man har colon irritable?

2011-11-28 @ 08:34:11
URL: http://Amandasofi.devote.se
Postat av: Gabriella

Känner verkligen igen mig! Har haft problem med min mage länge, flera år. Nu på sistonde sen två månader tillbaka så har den sagt ifrån rejält, stickningar, molande värk, huggningar.. Efter ett antal besök på vårdcentral så fick jag idag reda på att det troligen är IBS jag har.. jahapp, något jag misstänkte men har ändå svårt att accpetera.. men vad fasen gör man! Tycker det är svårt med kost och så.. vad får man äta och inte för att försöka hålla tarmen/magen i trim?



Kram

2012-01-31 @ 21:20:44
URL: http://bellaellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0