Telia är duktiga på att krångla.
Datum: 2009-05-22 Tid: 16:09:17
Sådärja, biljetten är bokad för när älskling ska komma hit, och jag har skickat in ytterligare två stycken jobbansökningar.
Finns inte så mycket mer att göra förtillfället än att vänta. Men nästa vecka ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen med, får se om det ger mig lite fler hopp om framtiden, men jag tvekar, extremt.
Tror detär lättare idag att hitta och söka jobb på egen hand, arbetsförmedlingen verkar bara strula till allt, vad jag har hört från andra kompisar som är inskrivna, krångel hit och dit men det är ju så Sverige ser ut idag, allt är krångel :]
Och över till FELIA, eller ja TELIA heter dom. för er som orkar läsa.
11.10 någon igång fick mamma ett sms av TELIA att vi inte hade den hastigheten vi betalade för, vi betalar för 12-24mbit men får ut ca 6-10 när det är som bäst, och vi vet om det och TELIA vet om det, därav smset, för en som jobbade där skulle kolla upp med telia stationen och alt om hasitgheten. Men hur som helst, vi fick smset och mamma ringde till Telia,vilket resulterade i telefonkö, tror hon sa något om att hon var på plats 60 när hon började ringa, hon kom fram sen blevhon omkopplad för hon skulle få prata med någon annan. Honblev omkopplad igen för hon visste inget, omkopplad ytterligare en gång, sen komh on till kundtjänst. dom pratade och verkade reda ut allt, men då fick vi veta att vi inte hade något abonnemang längre på telefonen här hemma :p Mamma bah, WHOT!?
Det enda vi gjort hos telia de senaste dagarna och veckorna är att ändra hastighet hos dom från 8mbit, till 12-24 mbit. Men nu har vi ignen hemtelefon tydligen för dom har avslutat den, sen har vi fått nåt vi itne beställt hemskickat. Något som kallad smartstart, vi hade inte en aning. för det kom en avi på posten om att vi skulle skicka tillbaka något, krångel!
Sen när mamma väl pratat med hon på kundtjänsten för andra gången blev hon vidarekopplad till felanmälningen. Där skulle hon få vänta ytterligare 31 minuter för att få prata med någon, vad tror ni mamma gjorde? hon slängde på luren, hon orkade itne vänta.
från 11.10 till ca 15.00 satt hon ENDAST I TELEFONKÖ.
Får dom som jobbar på TELIA supporten betalt för att vidarekoppla folk mellan TELIAS hjälpstationer tro?
Det är inte möjligt, dom är inte mänskliga. Dom går inte att prata med, eller kommunciera med.
------------------------------ till Telia, inga jävla plus här inte. bara minus, krångel hit och dit och tjänster som man inte ens beställer får man hem, och telefonen blir avabonnerad, vafan är det här? :p
IM GETTING CRAZY, och itne nog med det, hur galen tror ni pappa är? ;)
jag råder INGEN att skaffa TELIA. Inte en jävel.
Finns inte så mycket mer att göra förtillfället än att vänta. Men nästa vecka ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen med, får se om det ger mig lite fler hopp om framtiden, men jag tvekar, extremt.
Tror detär lättare idag att hitta och söka jobb på egen hand, arbetsförmedlingen verkar bara strula till allt, vad jag har hört från andra kompisar som är inskrivna, krångel hit och dit men det är ju så Sverige ser ut idag, allt är krångel :]
Och över till FELIA, eller ja TELIA heter dom. för er som orkar läsa.
11.10 någon igång fick mamma ett sms av TELIA att vi inte hade den hastigheten vi betalade för, vi betalar för 12-24mbit men får ut ca 6-10 när det är som bäst, och vi vet om det och TELIA vet om det, därav smset, för en som jobbade där skulle kolla upp med telia stationen och alt om hasitgheten. Men hur som helst, vi fick smset och mamma ringde till Telia,vilket resulterade i telefonkö, tror hon sa något om att hon var på plats 60 när hon började ringa, hon kom fram sen blevhon omkopplad för hon skulle få prata med någon annan. Honblev omkopplad igen för hon visste inget, omkopplad ytterligare en gång, sen komh on till kundtjänst. dom pratade och verkade reda ut allt, men då fick vi veta att vi inte hade något abonnemang längre på telefonen här hemma :p Mamma bah, WHOT!?
Det enda vi gjort hos telia de senaste dagarna och veckorna är att ändra hastighet hos dom från 8mbit, till 12-24 mbit. Men nu har vi ignen hemtelefon tydligen för dom har avslutat den, sen har vi fått nåt vi itne beställt hemskickat. Något som kallad smartstart, vi hade inte en aning. för det kom en avi på posten om att vi skulle skicka tillbaka något, krångel!
Sen när mamma väl pratat med hon på kundtjänsten för andra gången blev hon vidarekopplad till felanmälningen. Där skulle hon få vänta ytterligare 31 minuter för att få prata med någon, vad tror ni mamma gjorde? hon slängde på luren, hon orkade itne vänta.
från 11.10 till ca 15.00 satt hon ENDAST I TELEFONKÖ.
Får dom som jobbar på TELIA supporten betalt för att vidarekoppla folk mellan TELIAS hjälpstationer tro?
Det är inte möjligt, dom är inte mänskliga. Dom går inte att prata med, eller kommunciera med.
------------------------------ till Telia, inga jävla plus här inte. bara minus, krångel hit och dit och tjänster som man inte ens beställer får man hem, och telefonen blir avabonnerad, vafan är det här? :p
IM GETTING CRAZY, och itne nog med det, hur galen tror ni pappa är? ;)
jag råder INGEN att skaffa TELIA. Inte en jävel.
Kommentarer
Postat av: ****
Vill du ha jobb i Varberg ska du inte bli medlem i arbetsförmedleningen utan då ska du söka jobb på eget hand istället.
De på arbetsförmedlingen kan tvinga folk att ta jobb som finns på helt andra orter än den ort man har tänk sig att skaffa jobb på.
2009-05-23 @ 10:53:41
Trackback