Ny dag, nya sysslor


Kommentarer
Postat av: Zandra

Kom ihåg att skolan skärpt sig angående frånvaron. 25% frånvaro och csn-bidraget dras in. Och kom ihåg, ta skolan på mer allvar, du kommer att ångra dig. Trean är som värst, believe me.

2008-08-21 @ 13:37:58
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Zandra

Sv: Jag kan inte säga att jag förstår hur du har det (eftersom jag aldrig har varit skoltrött) och det är sjukt bra att du kämpar vidare. Men jag tycker inte att du ska se att 50% var någonting du klarade dig med förra året och kan göra lika i år. Försök bättre, sätt delmål. Skolan är sjukt tråkigt ibland, men den är viktig om man vill bli någonting i dagens samhälle, sad but true. 50% frånvaro kanske du inte kommer undan med i år. Men fortsätt kämpa och försök att inte tänka "gud vad skolan är tråkig". Vardagen blir vad man gör den till. Försök att nyttja ditt lärande, då blir det roligare. Tänk dem, som vill gå i skolan, men inte kan. Keep going! <3

2008-08-21 @ 14:32:21
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Zandra

Sv: Har någonting gjort en illa blir man givetvis skygg för samma sak i framtiden. Men försök att ta dagarna som dom kommer. Bara för att skolan gjort dig illa förr, betyder det inte att det är samma sak nu. Försök att se skolan som en möjlighet istället och kör ditt egna race, ta ingen skit och låt ingen kliva på dig. Vänner gör mycket, otroligt mycket när det är som svårat och utan dom vore vi nog inte många människor här på jorden. Men man måste försöka att stå på egna ben också och skita i alla ursäkter som lätt kommer ur munnen. Så som sagt, försök att se skolan som en dörr för nya möjligheter. Räkna bort det som gjort dig illa och se till det som gjort dig gott istället. Det fungerar, bara man ger sig fan på det. Studenten är inte långt borta nu Anna, dessa månader kommer att gå otroligt fort, dom sprang iväg. Ta vara på den tid som är kvar och umgås med dem du kanske aldrig mer kommer att träffa <3

2008-08-21 @ 14:50:06
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Roxanna

Skolan är egentligen det viktigaste idag om man ska klara sig i framtiden :)

2008-08-21 @ 15:00:42
URL: http://rrroxanna.blogg.se/
Postat av: Zandra

Sv: Klart att jag bryr mig! :) Jag har dessutom sett så många vänner falla just över mållinjen just pga. skoltrötthet och så vidare. Vill inte att du gör detsamma, speciellt inte när jag vet att du kan och att du är duktig. Ta dig i nackskinnet, det är bara få månader kvar nu, sen behöver du aldrig mer tänka på ordet skola :) Förrän du får egna barn då. Jag vet att du kan och jag tror att du vet det också! Det är bara att kliva upp igen om man faller, svårare är det inte. Tack och lycka till själv vännen! <3

2008-08-21 @ 15:00:52
URL: http://counting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0